Logicielsmoto.com

Nous sommes le 09 Déc 2018, 21:21

Heures au format UTC + 1 heure




Poster un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 53 messages ]  Aller à la page Précédente  1, 2, 3, 4
Auteur Message
MessagePosté: 14 Oct 2018, 14:29 
Hors ligne

Inscription: 08 Oct 2018, 17:24
Messages: 16
This is sorcery. It blew me away. The intro sequence recalls the flash animation modern style, and it's incredible to see that on the same machine where i used to play Roger Et Paulo :) Congrats guys, your skills are amazing.


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
MessagePosté: 15 Oct 2018, 22:55 
Hors ligne

Inscription: 12 Fév 2014, 23:34
Messages: 44
Localisation: Londres / Orléans
Thanks GarlandRaven, glad you like the game! The intro sequence was indeed animated with Flash (or Animate as it's now known) before being downscaled to a size that would fit the TO8. You can see the original animation at the beginning of the trailer.


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
MessagePosté: 15 Oct 2018, 22:59 
Hors ligne

Inscription: 12 Fév 2014, 23:34
Messages: 44
Localisation: Londres / Orléans
Un article sur le site de Korben : https://korben.info/mission-liftoff-un- ... 8-to9.html


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
MessagePosté: 16 Oct 2018, 17:20 
Hors ligne

Inscription: 08 Oct 2018, 17:24
Messages: 16
exocet a écrit:
Thanks GarlandRaven, glad you like the game! The intro sequence was indeed animated with Flash (or Animate as it's now known) before being downscaled to a size that would fit the TO8. You can see the original animation at the beginning of the trailer.


I'm impressed both for how that wiped out the obsolescence of these machines, making them look like modern niche pos, and for the speed at you are moving so much data (16K if i'm right). Games like this make you reevaluate the limits of the machine every time.


Samuel Devulder a écrit:
la version ZX me semble pas mal du tout (vis à vis des possibilités graphiques de la machine). Et là il n'y a plus que 8ko à scroller.
phpBB [video]


That version was so acclaimed, Pape wrote all about its development here:
http://www.bizzley.com/
Page 51 of the book is very detailed about screen rendering.

I still have to understand if it's possible do something like that on the MOTOs using black masks, scrolling chunks only at upper and lower borders, calculating the chunks to move them every let's say 32 frames (like the Konami shooters on MSX) and making other sacrifices.
If I had to ask you why the Speccy could afford certain games and our beloved MOTOs no (or not at first glance), what would you answer? My little piece of speculation is mainly because of the Z80's speed, but i don't know the machine as well as you and that's why i'm asking :)


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
MessagePosté: 18 Oct 2018, 15:48 
Hors ligne

Inscription: 24 Juil 2010, 16:08
Messages: 403
Localisation: France
Samuel Devulder a écrit:
J'y songe: Mission: Liftoff, avec tous ces méchants aliens aurait pu faire une excellente production pour la forever de l'an prochain dont le thème est: "8-bit Aliens"


Je proposerai aux gens d'y jouer même si le jeu est déjà publié. De toutes façons il n'y a pas de catégorie "jeu" dans les compos!


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
MessagePosté: 23 Oct 2018, 08:46 
Hors ligne

Inscription: 12 Fév 2014, 23:34
Messages: 44
Localisation: Londres / Orléans
PulkoMandy a écrit:
Je proposerai aux gens d'y jouer même si le jeu est déjà publié. De toutes façons il n'y a pas de catégorie "jeu" dans les compos!


Cool, n'hésite pas à nous faire remonter des commentaires :)


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
MessagePosté: 25 Oct 2018, 07:53 
Hors ligne

Inscription: 06 Juin 2004, 08:23
Messages: 440
Impressionnant ! :jap:


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
MessagePosté: 13 Nov 2018, 03:33 
Hors ligne

Inscription: 06 Avr 2010, 01:59
Messages: 20
Bonjour, à tous
vraiment top, bravo au staff , je kiff.

graphic, anim, sound, music, et code asm ! y'a tous quoi ;)

top top.


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
Afficher les messages postés depuis:  Trier par  
Poster un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 53 messages ]  Aller à la page Précédente  1, 2, 3, 4

Heures au format UTC + 1 heure


Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 1 invité


Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets
Vous ne pouvez pas éditer vos messages
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages
Vous ne pouvez pas joindre des fichiers

Rechercher:
Aller à:  
cron
Développé par phpBB® Forum Software © phpBB Group
Traduction par phpBB-fr.com