Logicielsmoto.com

Nous sommes le 11 Nov 2019, 23:31

Heures au format UTC + 1 heure




Poster un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 37 messages ]  Aller à la page Précédente  1, 2, 3  Suivante
Auteur Message
 Sujet du message:
MessagePosté: 06 Jan 2013, 19:17 
Hors ligne

Inscription: 21 Aoû 2006, 09:06
Messages: 1113
Localisation: Brest
(... on the road again ...)

Does this mean the XnView plugin works fine with cc90 MAPs? It's good to know.


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
 Sujet du message:
MessagePosté: 06 Jan 2013, 19:40 
Hors ligne

Inscription: 04 Jan 2013, 13:18
Messages: 72
I can confirm that those bmp's I managed to convert all are showing well,(40 columns, 160x200x16). I still need to convert a 320x200x4, and 640x200x2.


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
 Sujet du message:
MessagePosté: 06 Jan 2013, 20:05 
Hors ligne

Inscription: 27 Juin 2006, 19:44
Messages: 1054
Localisation: France (24)
W_oo_d a écrit:
00 00 00 7D

Supposed to be 4 or less. If the BMP header is the expected size...


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
 Sujet du message:
MessagePosté: 06 Jan 2013, 20:14 
Hors ligne

Inscription: 27 Juin 2006, 19:44
Messages: 1054
Localisation: France (24)
With Gimp, did you do something like (I don't know the exact menu in English) "Image/Mode/Indexed colours..." and "Generate an optimized palette > Maximal number of colours (to 4))" ?


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
 Sujet du message:
MessagePosté: 06 Jan 2013, 20:23 
Hors ligne

Inscription: 04 Jan 2013, 13:18
Messages: 72
Prehisto a écrit:
With Gimp, did you do something like (I don't know the exact menu in English) "Image/Mode/Indexed colours..." and "Generate an optimized palette > Maximal number of colours (to 4))" ?


Yes that is exactly what I did.


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
 Sujet du message:
MessagePosté: 06 Jan 2013, 20:38 
Hors ligne

Inscription: 27 Juin 2006, 19:44
Messages: 1054
Localisation: France (24)
So, I've tried to convert a gfx like yours and obtain '04 00 00 00' at offset 0x32 (50 decimal) what is exactly expected. Why do you find '00 00 00 7D' ? Can you hexa-edit and show us the 100 first bytes of your BMP ?


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
 Sujet du message:
MessagePosté: 06 Jan 2013, 20:52 
Hors ligne

Inscription: 04 Jan 2013, 13:18
Messages: 72
Here it is:

42 4D 76 7D 00 00 00 00 00 00 76 00 00 00 28 00 00 00 40 01 00 00 C8 00 00 00 01 00 04 00 00 00 00 00 00 7D 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 10 00 00 00 00 00 00 00 04 02 04 00 54 02 54 00 04 56


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
 Sujet du message:
MessagePosté: 06 Jan 2013, 20:54 
Hors ligne

Inscription: 04 Jan 2013, 13:18
Messages: 72
Sorry, I noticed now that I had my editor at decimal not hexadecimal, and I looked at the 4 bytes at 32 by mistake.

It would be 00 00 00 00 then...?!


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
 Sujet du message:
MessagePosté: 06 Jan 2013, 20:59 
Hors ligne

Inscription: 04 Jan 2013, 13:18
Messages: 72
I have put manually 4 there at 0x32 and it now converted the picture but the colours are not those of the original picture.


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
 Sujet du message:
MessagePosté: 06 Jan 2013, 21:02 
Hors ligne

Inscription: 04 Jan 2013, 13:18
Messages: 72
I am using this basic program from you to display the image on teowin.

Code:
  10 DIM T%(10000)
  20 DEFFNC(R)=MAX(-R-1,R)                                    Pour la bonne valeur de couleur
  30 LOADP "DESSIN",T%(10000)
  40 T=T%(10000)                                              Pointe sur la fin du fichier
  50 T=T+1 : IF T%(T)<>-23206 THEN END                       Vérifie si format TO-SNAP
  60 FOR I=15 TO 0 STEP -1:T=T+1:PALETTE I,FNC(T%(T)):NEXT    Initialise la palette
  70 T=T+1 : CONSOLE,,,,T%(T)                                 Commute sur le bon mode d 'affichage
  80 T=T+1 : SCREEN,,T%(T)                                    Fixe la couleur de tour d'écran
  90 T=T+1 : POKE &H605F,T%(T)                                Fixe le SCRMOD
  100 PUT(0,0),T%(10000)                                      Affiche le graphique
  110 A$=INPUT$(1)                           Attend l'appui d'une touche


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
 Sujet du message:
MessagePosté: 06 Jan 2013, 21:04 
Hors ligne

Inscription: 27 Juin 2006, 19:44
Messages: 1054
Localisation: France (24)
W_oo_d a écrit:
It would be 00 00 00 00 then...?!

For you, yes. And with a bmp.biClrUsed (offset 0x2E) to 0x10000000, which is quite weird.

My standard process is :
- Resizing the image to 320x200 if needed
- Reducing with indexed colours to 4

... and my bmp.biClrImportant (offset 0x32) is always set to 4. Why not yours ?


Dernière édition par Prehisto le 06 Jan 2013, 21:07, édité 2 fois.

Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
 Sujet du message:
MessagePosté: 06 Jan 2013, 21:06 
Hors ligne

Inscription: 04 Jan 2013, 13:18
Messages: 72
Prehisto a écrit:
For you, yes. And with a bmp.biClrUsed (offset 0x2E) to 0x10000000, which is quite weird.

My standard process is :
- Resizing the image to 320x200 if needed
- Reducing with indexed colours to 4

... and my bmp.biClrImportant (offset 0x32) is always set to 4. Why not yours ?


I have no idea...


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
 Sujet du message:
MessagePosté: 06 Jan 2013, 21:07 
Hors ligne

Inscription: 27 Juin 2006, 19:44
Messages: 1054
Localisation: France (24)
Have you done something between reducing and saving the file ?


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
 Sujet du message:
MessagePosté: 06 Jan 2013, 21:30 
Hors ligne

Inscription: 04 Jan 2013, 13:18
Messages: 72
Prehisto a écrit:
Have you done something between reducing and saving the file ?


I think know what it was, I had this 320x200 bmp file from an emulator then I only went to gimp and reduced the colours to 4(indexed). And it wouldn't the 4 at position 0x32.But if resize a picture and reduce the colours to 4(indexed) from scratch in Gimp it will save it well.


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
 Sujet du message:
MessagePosté: 06 Jan 2013, 21:40 
Hors ligne

Inscription: 04 Jan 2013, 13:18
Messages: 72
Now the problem is why the colours when I display the MAP file are not those from the bmp.


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
Afficher les messages postés depuis:  Trier par  
Poster un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 37 messages ]  Aller à la page Précédente  1, 2, 3  Suivante

Heures au format UTC + 1 heure


Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 1 invité


Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets
Vous ne pouvez pas éditer vos messages
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages
Vous ne pouvez pas joindre des fichiers

Rechercher:
Aller à:  
Développé par phpBB® Forum Software © phpBB Group
Traduction par phpBB-fr.com