Logicielsmoto.com

Nous sommes le 28 Mar 2024, 18:35

Heures au format UTC + 1 heure




Poster un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 4 messages ] 
Auteur Message
 Sujet du message: Mockup for a new video game
MessagePosté: 10 Mar 2019, 13:20 
Hors ligne

Inscription: 24 Oct 2018, 21:54
Messages: 12
I'm trying to make a game in basic128, can someone tell me how to put this image in memory and retrieve it via READ and DATA?
If someone is interested I can give the graphics for an assembly development


Fichiers joints:
pooyan_2.jpg
pooyan_2.jpg [ 162.51 Kio | Vu 11231 fois ]
Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
MessagePosté: 11 Mar 2019, 10:34 
Hors ligne

Inscription: 21 Avr 2010, 10:59
Messages: 253
Nice gfx.
I suggest you could use the same dev chain (C + asm) that I use for some of my projects.
I code under linux 100% of the time but it can also be build under cygwin for Windows.
source code is here:
http://trac.alternative-system.com/brow ... al-to8-sdk

another option is to use pulkomandy's tools that are somewhat similar (but we use a very different version of C, mine is an old K&R variant and his is a modern GCC).

_________________
http://www.alternative-system.com


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
MessagePosté: 19 Mar 2019, 08:34 
Hors ligne

Inscription: 06 Juin 2004, 08:23
Messages: 464
I think the goal here is to remain 100% BASIC.

And the result is ... https://www.facebook.com/groups/programming.c64/permalink/298757914137804/

Il y a des programmeur Thomson en Italie !


Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
MessagePosté: 19 Mar 2019, 17:04 
Hors ligne

Inscription: 21 Aoû 2006, 09:06
Messages: 1802
Localisation: Brest
Very impressive. As this is in Basic, I'd suggest to use the GET and PUT graphics primitive to draw sprites. The backgroud picture can be loaded via the LOADP command in basic and displayed on screen via PUT. You can converty any picture into MAP file for the thomson by using the GrafX2 plugins available >>here<< Since you don't need dithering, I suggest to use the "none_to9.lua" script.


Fichiers joints:
Commentaire: GIF + MAP file. The MAP file for the thomson is only 5Kb, much less than a bunch of DATA lines in a basic file.
Temp.zip [7.83 Kio]
Téléchargé 618 fois

_________________
Good morning, that's a nice Tnetennba
Haut
 Profil  
Répondre en citant le message  
Afficher les messages postés depuis:  Trier par  
Poster un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 4 messages ] 

Heures au format UTC + 1 heure


Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 30 invités


Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets
Vous ne pouvez pas éditer vos messages
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages
Vous ne pouvez pas joindre des fichiers

Rechercher:
Aller à:  
cron
Développé par phpBB® Forum Software © phpBB Group
Traduction par phpBB-fr.com